Dieta jabłkowa dzięki zawartości błonnika i pektyn, szczególnie pod skórką, może przynieść szybkie efekty w postaci utraty zbędnych kilogramów. Ponadto jej produkt bazowy jest wyjątkowo smaczny i dostępny o każdej porze roku. Stosowanie tej diety przyniesie, poza spadkiem masy ciała, szereg innych korzyści prozdrowotnych, w tym: oczyści organizm, obniży poziom cholesterolu, poprawi odporność, wypełni 1/3 zapotrzebowania na witaminę C oraz dostarczy do przewodu pokarmowego wapń, żelazo, potas, cynk i magnez.

Samo jabłko to z pewnością mistrzowski owoc, jeśli chodzi o zdolność do podkręcania metabolizmu, oczyszczania organizmu, pobudzania procesów trawiennych oraz hamowania apetytu (ze względu na zawartość błonnika). Dlatego doskonale sprawdzi się w procesie odchudzania, a już pierwszego dnia powinny być widoczny efekt jej stosowania. Ponadto dieta jabłkowa przynosi efekty w postaci polepszenia samopoczucia dzięki usuwaniu toksyn z organizmu. A lepsze samopoczucie bezpośrednio przekłada się na lepszą motywację w odchudzaniu.

Dieta jabłkowa, skutki uboczne

Monotonna dieta jabłkowa może powodować szereg nieprzyjemnych dolegliwości, w tym bóle głowy, osłabienie, omdlenia, nudności czy zgagę. Ponadto dieta jabłkowa opiera się na dostarczaniu organizmowi głównie jednego składnika, w wyniku czego pozbawiamy go innych wartości odżywczych. W skrajnych przypadkach może nawet skutkować zasłabnięciami. Warto jest pomyśleć o rozpoczęciu diety w okresie urlopowym, bowiem ograniczona kaloryczność posiłków wpływa na pogorszenie koncentracji oraz osłabia refleks, co może skutkować mniejszą efektywnością w pracy.

Osoby odchudzające się sięgają często po jabłka wieczorem zamiast kolacji. Nie jest jednak dobre rozwiązanie, bowiem w jabłkach znajduje się dużo cukrów prostych, których nie warto spożywać na noc. Dostarczony w godzinach wieczornych cukier nie zostanie wówczas w pełni wykorzystany, ponieważ metabolizm wieczorem zwalnia. W efekcie spożyty cukier odłoży się w tkance tłuszczowej. Na dodatek wysoki poziom glukozy sprawi, że ciężej może nam się zasnąć.

Należy pamiętać o tym, że diety jabłkowej nie mogą stosować osoby z nadwrażliwym żołądkiem, skłonnościami do zgagi, cierpiące na chorobę wrzodową oraz zespół jelita drażliwego. W tym przypadku 1 jabłko na śniadanie może przynieść więcej problemów niż korzyści.

Reasumując, jabłka są z pewnością zdrowe i warto je jeść, ale jak w każdym przypadku, należy zachować umiar. Tego typu diety są dość kontrowersyjnym i (jak twierdzi wielu) nie do końca bezpiecznym sposobem odchudzania. Stąd przed jej zastosowaniem, warto skorzystać z porady lekarza, w celu określenia ogólnego stanu zdrowia. Choć w internecie nie brakuje opinii na temat cudownego działania tej diety, to czy faktycznie spożywanie jabłek przez 5 dni przyniesie spektakularne efekty? Z pewnością zależy to m.in. od predyspozycji organizmu oraz od tego, jak sumiennie przestrzega się zasad.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *