Nadwaga to problem, z którym zmaga się blisko 1.7 miliarda ludzi na całym świecie. W samej Polsce, szacuje się, że może dosięgać nawet połowy społeczeństwa. Nic więc dziwnego w tym, że wiele osób mówiąc o nadwadze używa sformułowań sugerujących, że mamy do czynienia z prawdziwą epidemią. Jak ją zatrzymać?

Średnia nadwaga polskiego społeczeństwa: 5 kilogramów

Uśredniając poziom nadwagi z jakim zmaga się polskie społeczeństwo, możemy mówić o około 5 kilogramach. Wydawać by się mogło, że taka nadwaga to niewiele. Nic bardziej mylnego! 5 kilogramów nadwagi to całkiem sporo.

Otóż, taka nadwaga może mieć wpływ na kondycję naszego organizmu, jego wygląd oraz samopoczucie. Jak zatem uporać się z nadprogramowymi kilogramami? Co zrobić, aby schudnąć 5 kilogramów?

Najlepsze sposoby na schudnięcie 5 kilogramów

Odchudzanie to proces, na który składa się kilka elementów. Dzisiaj pragniemy pokrótce przedstawić 3 kluczowe czynniki, które pozwolą uporać się z nadwagą oscylującą w granicach 5 kilogramów. Pragniemy przy tym zauważyć, że w przypadku większej nadwagi – niezbędne będą większe restrykcje.

1. Dieta odchudzająca

Coraz częściej można napotkać na slogany sugerujące, że istnieje możliwość odchudzania bez konieczności realizacji wymagającej diety. Niestety – nie mają one zbyt wiele wspólnego z prawdą. Dieta to absolutny fundament procesów odchudzających, dlatego też musimy o nią dbać.

Poprzez termin „diety redukcyjnej” rozumie się stosowanie jadłospisu o ujemnym bilansie kalorycznym. Sugeruje się jeść mniej o około 10-15% mniej, aniżeli wskazuje całkowita przemiana materii obliczona na podstawie wieku, masy ciała, wzrostu czy aktywności fizycznej.

Prócz ujemnego bilansu kalorycznego musimy zadbać o to, aby dieta miała prawidłowy rozkład makroskładników, tj. spożycie tłuszczów, węglowodanów i białka musi być odpowiednio zbilansowane (ograniczona ilość tłuszczów, zwiększone spożycie białka).

2. Uzupełnienie diety: suplementy odchudzające

Istnieją różne opinie na temat suplementów diety na odchudzanie. W naszej ocenie – stosowanie suplementów jest jak najbardziej dobrym pomysłem. Warto mieć jednak świadomość, że nie wszystkie dostępne środki na odchudzanie są skuteczne. Lwia część dostępnych preparatów nie działa zbyt silnie, a więc efekty mogą być wręcz niezauważalne.

Decydując się na stosowanie suplementów, powinniśmy zaznajomić się z opiniami i recenzjami konkretnych produktów. Rekomendujemy również weryfikację pozycji w niezależnych rankingach tabletek na odchudzanie.

Skuteczne suplementy na redukcję mogą przyśpieszyć tempo odchudzania o nawet kilkadziesiąt procent. To naprawdę świetny wynik.

3. Trening na odchudzanie: zwiększona aktywność fizyczna

5 kilogramów nadwagi to dużo i mało. Z jednej strony – taka ilość nadprogramowych kilogramów to spory dyskomfort – psychiczny i fizyczny. Z drugiej zaś – można uporać się z nią poprzez zdrowe odżywianie i trening, tudzież ćwiczenia redukcyjne.

Nie jest jednak prawdą, że musimy spodziewać się niesamowicie intensywnego treningu. W momencie naszej szybkiej reakcji (a tak można określić 5 kg nadwagi), to wystarczy zwiększyć aktywność fizyczną w dowolnej formie. Co to oznacza w praktyce?

  1. Uprawiaj sport: graj w piłkę, siatkówkę, koszykówkę lub w to co lubisz!
  2. Zmień sposób komunikacji – wsiądź na rower, idź na piechotę.
  3. Spaceruj codziennie (długie, wieczorne spacery).
  4. Każdego dnia rozciągaj swoje mięśnie.

To tyle. Naprawdę nie potrzebujesz wdrażać planów treningowych czy realizować wyczerpujących i trudnych ćwiczeń na redukcję. Przy 5 kilogramach nadwagi wystarczy, że poziom Twojej aktywności fizycznej zostanie delikatny zwiększony. To powinno przynieść zadowalające efekty.

Ile czasu zajmie redukcja 5 kilogramów?

Bezpieczne odchudzanie wymaga od nas braku radykalnych zmian – zarówno w sposobie odżywiania, jak i treningu. Dlatego też, nie powinniśmy oczekiwać spektakularnych rezultatów. Biorąc pod uwagę powyższe wskazówki, 5 kg nadwagi powinniśmy zrzucić w około 2 miesiące.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *