Dieta na płaski brzuch to nic innego jak jadłospis, którego celem jest redukcja tkanki tłuszczowej z okolic brzucha. Co zatem jeść, aby schudnąć? Jakich produktów unikać, by osiągnąć zgrabną sylwetkę?

Nikogo nie trzeba przekonywać, że odżywianie ma fundamentalne znaczenie dla utraty zbędnych kilogramów. Dlatego też, pragnąc schudnąć – musimy zacząć od diety. To absolutna podstawa procesów redukcyjnych.

Zasady diety na płaski brzuch

Procesy redukcyjne wymagają od nas zastosowania się do kilku, bardzo istotnych zasad. O czym konkretnie mowa?

  1. Oblicz kalorykę diety

    Wydawać by się mogło, że kaloryczność diety na płaski brzuch będzie bardzo podobna w każdym przypadku. Nic bardziej mylnego! Kaloryczność bywa bardzo zróżnicowana. Można chudnąć jedząc zarówno 1500, jak i 3000 kcal. Wszystko jest bowiem zależne od innych czynników, tudzież: wieku, wzrostu, aktualnej wagi czy aktywności fizycznej.

  2. Zadbaj o odpowiedni rozkład makroskładników

    Makroskładniki, a więc tłuszcze, węglowodany i białko muszą być rozłożone w należyty sposób. Ogólne wskazówki zakładają spożywanie około 1,5g białka na każdy kilogram masy ciała, nie więcej niż 20% kaloryczności powinny stanowić tłuszcze, zaś węglowodany to od 40 do 60% całej kaloryki. Oczywiście, powyższe wartości są mocno umowne. W zależności od osiąganych rezultatów – można je modyfikować.

  3. Jedz częściej!

    Paradoks diety na płaski brzuch polega na tym, że musimy jeść znacznie częściej. Zaleca się spożywać nawet 6-7 posiłków na dobę. Przy czym należy mieć na uwadze fakt, że porcje będą znacznie mniejsze.

    Częstsze spożywanie posiłków korzystnie wpływa na pracę całego układu trawiennego. Metabolizm przyśpiesza, a co za tym idzie – odchudzanie przebiega sprawniej i szybciej.

  4. Pij wodę!

    Picie wody to same korzyści. Wszak, jest to płyn, który ma ogromne znaczenie dla przemiany metaboliczne. Zaleca się spożywać co najmniej 2-3 litry na dobę.

    Uwaga! W pierwszych dniach zwiększonego spożycia wody możesz mieć uczucie pełności. Twoje ciało może wydawać się nabrzmiałe, nie mniej – finalnie spożywanie większej ilości wody przyniesie oczekiwane rezultaty. Pamiętaj – liczą się efekty długoterminowe, a nie minimalny spadek masy wynikający z odwodnienia.

  5. Jedz posiłki o stałych porach!

    Regularność to kluczowy termin. Systematyczne spożywanie posiłków przyczynia się choćby do efektywniejszej pracy całego układu trawiennego. Ustal stałe pory posiłków i stosuj się do tej zasady.

    Posiłki najlepiej konsumować w przerwach co 2-3 godziny. Oczywiście – nie możesz zapomnieć o tym, by ich porcje były zależne od pory dnia. Najwięcej powinniśmy jeść rano i przed treningiem. Im późniejsza pora, tym posiłki powinny być mniejsze.

Co jeść, aby mieć płaski brzuch?

Znając zasady diety na płaski brzuch, możemy przejść do pytania, które zadaje sobie multum osób, a mianowicie: co jeść, aby mieć płaski brzuch?

Przede wszystkim, dieta powinna być oparta na zdrowych produktach. Znaleźć się w niej powinno miejsce dla warzyw i owoców. Choć z tymi drugimi – trzeba być nieco ostrożnym. Owoce to źródło cukrów prostych, co może zawyżać kalorykę diety.

Istotną rolę w procesie redukcji ma również dobór mięs. Warto stawiać na mięso chude – polędwicę, filety z piersi z kurczaka czy mięso indycze. W jadłospisie warto także pamiętać o rybach – źródłach zdrowych tłuszczy. Ważną rolę pełnią również węglowodany złożone. Ich najlepszym źródłem będzie pełnoziarniste pieczywo, żytnie makarony, otręby oraz brązowy ryż. Jeśli zaś chodzi o tłuszcze – warto postawić na oliwę z oliwek.

Idąc dalej, musimy pamiętać o unikaniu konsumpcji pustych kalorii. Sugerujemy odstawić wszelkiego rodzaju napoje słodzone, fast-foody, produkty wysokoprzetworzone oraz żywność powszechnie uznawaną za niezbyt zdrową. Wszak, procesy redukcyjne mogą nieco ograniczać energię naszego organizmu, dlatego też – obligatoryjnie musimy zadbać o to, aby dieta była zdrowa i pełnowartościowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *