Dieta jabłkowa dzięki zawartości błonnika i pektyn, szczególnie pod skórką, może przynieść szybkie efekty w postaci utraty zbędnych kilogramów. Ponadto jej produkt bazowy jest wyjątkowo smaczny i dostępny o każdej porze roku. Stosowanie tej diety przyniesie, poza spadkiem masy ciała, szereg innych korzyści prozdrowotnych, w tym: oczyści organizm, obniży poziom cholesterolu, poprawi odporność, wypełni 1/3 zapotrzebowania na witaminę C oraz dostarczy do przewodu pokarmowego wapń, żelazo, potas, cynk i magnez.

Samo jabłko to z pewnością mistrzowski owoc, jeśli chodzi o zdolność do podkręcania metabolizmu, oczyszczania organizmu, pobudzania procesów trawiennych oraz hamowania apetytu (ze względu na zawartość błonnika). Dlatego doskonale sprawdzi się w procesie odchudzania, a już pierwszego dnia powinny być widoczny efekt jej stosowania. Ponadto dieta jabłkowa przynosi efekty w postaci polepszenia samopoczucia dzięki usuwaniu toksyn z organizmu. A lepsze samopoczucie bezpośrednio przekłada się na lepszą motywację w odchudzaniu.

Dieta jabłkowa, skutki uboczne

Monotonna dieta jabłkowa może powodować szereg nieprzyjemnych dolegliwości, w tym bóle głowy, osłabienie, omdlenia, nudności czy zgagę. Ponadto dieta jabłkowa opiera się na dostarczaniu organizmowi głównie jednego składnika, w wyniku czego pozbawiamy go innych wartości odżywczych. W skrajnych przypadkach może nawet skutkować zasłabnięciami. Warto jest pomyśleć o rozpoczęciu diety w okresie urlopowym, bowiem ograniczona kaloryczność posiłków wpływa na pogorszenie koncentracji oraz osłabia refleks, co może skutkować mniejszą efektywnością w pracy.

Osoby odchudzające się sięgają często po jabłka wieczorem zamiast kolacji. Nie jest jednak dobre rozwiązanie, bowiem w jabłkach znajduje się dużo cukrów prostych, których nie warto spożywać na noc. Dostarczony w godzinach wieczornych cukier nie zostanie wówczas w pełni wykorzystany, ponieważ metabolizm wieczorem zwalnia. W efekcie spożyty cukier odłoży się w tkance tłuszczowej. Na dodatek wysoki poziom glukozy sprawi, że ciężej może nam się zasnąć.

Należy pamiętać o tym, że diety jabłkowej nie mogą stosować osoby z nadwrażliwym żołądkiem, skłonnościami do zgagi, cierpiące na chorobę wrzodową oraz zespół jelita drażliwego. W tym przypadku 1 jabłko na śniadanie może przynieść więcej problemów niż korzyści.

Reasumując, jabłka są z pewnością zdrowe i warto je jeść, ale jak w każdym przypadku, należy zachować umiar. Tego typu diety są dość kontrowersyjnym i (jak twierdzi wielu) nie do końca bezpiecznym sposobem odchudzania. Stąd przed jej zastosowaniem, warto skorzystać z porady lekarza, w celu określenia ogólnego stanu zdrowia. Choć w internecie nie brakuje opinii na temat cudownego działania tej diety, to czy faktycznie spożywanie jabłek przez 5 dni przyniesie spektakularne efekty? Z pewnością zależy to m.in. od predyspozycji organizmu oraz od tego, jak sumiennie przestrzega się zasad.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *