Bieganie to w opinii wielu – najprostsza (z punktu widzenia charakterystyki ćwiczeń) forma aktywności fizycznej. Trening biegowy przy tym jest niezwykle skuteczny. Nie mniej, ze względu na fakt, że trening ten jest niezwykle wyczerpujący – wiele osób postanawia z niego zrezygnować.

Nie mamy absolutnie żadnych wątpliwości, że korzyści wynikające z biegania są na tyle duże, że warto postarać się o motywację, pokonać pierwsze zadyszki i po prostu zacząć regularnie biegać. Wszak, jest to aktywność fizyczna, podczas której spalanie kalorii kreuje się na bardzo wysokim poziomie.

Jak zacząć biegać?

Bieganie to aktywność, która da nam naprawdę wiele. Dlatego też – warto już teraz zacząć, by za jakiś czas móc cieszyć się świetnymi rezultatami. Pytanie „jak zacząć” biegać pojawia się naprawdę bardzo często. Wiele osób ma największe problemy właśnie na samym początku swojej przygody z bieganiem.

Z czasem, widząc efekty – łapiemy bakcyla i po prostu regularnie trenujemy. Co zatem zrobić, by przejść ten najtrudniejszy etap? Jak zacząć regularnie biegać?

Przede wszystkim warto w pierwszej kolejności zadbać o dobry, skuteczny plan biegowy, który – notabene – musi być skrojony na miarę. Co to oznacza? Otóż, plan musi być dostosowany do naszych możliwości. Co więcej, na początku zawsze warto pamiętać, by nie przesadzić z ilością przebiegniętych kilometrów. Bolesne zakwasy, a czasem nawet urazy i kontuzje – na pewno nie wpłyną pozytywnie na naszą motywację.

Idąc dalej, rozpoczynając swoją biegową przygodę musimy mieć jakiś cel. Powinien on być jasno sprecyzowany – tak aby nie mieć żadnych wątpliwości. Cel, powinien prezentować się mniej więcej w taki sposób:

  • Przebiegnę X kilometrów w czasie X

Przy czym należy mieć świadomość swoich możliwości. Stawianie nierealnych celów może nam zaszkodzić.

Oczywistym jest również to, aby na początku swojej przygody pielęgnować swoją motywację. Musimy przygotować się, że na samym starcie będzie po prostu trudno. Jednakowoż, z czasem – wszystko zacznie przebiegać lepiej i łatwiej.

Przykładowy plan treningowy na bieganie dla osób początkujących

Odpowiadając na Wasze wiadomości i oczekiwania przygotowaliśmy zestawienie, 4-tygodniowy plan treningowy dla osób początkujących. Pragniemy jednak zaznaczyć, że wartości kilometrów – można zmieniać. Sugerujemy jednak, by robić to w sposób proporcjonalny. Tak aby procentowy wzrost został zachowany.

Tydzień I:

  • Poniedziałek: 5 kilometrów
  • Wtorek: Wolne
  • Środa: 5 kilometrów
  • Czwartek: Wolne
  • Piątek: 5 kilometrów
  • Sobota: wolne
  • Niedziela: Wolne

Tydzień II:

  • Poniedziałek: 7 kilometrów
  • Wtorek: Wolne
  • Środa: 7 kilometrów
  • Czwartek: Wolne
  • Piątek: 7 kilometrów
  • Sobota: wolne
  • Niedziela: Wolne

Tydzień III:

  • Poniedziałek: 8 kilometrów
  • Wtorek: Wolne
  • Środa: 9 kilometrów
  • Czwartek: Wolne
  • Piątek: 9 kilometrów
  • Sobota: wolne
  • Niedziela: Wolne

Tydzień I:

  • Poniedziałek: 10 kilometrów
  • Wtorek: Wolne
  • Środa: 10 kilometrów
  • Czwartek: Wolne
  • Piątek: 10 kilometrów
  • Sobota: wolne
  • Niedziela: Wolne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *