Ćwiczenia na płaski brzuch to jeden z kluczowych elementów walki o piękną i zgrabną sylwetkę. Poprzez regularny trening możemy nie tylko pozbyć się nagromadzonej tkanki tłuszczowej, ale także poprawić wygląd i kondycję mięśni. Nikt przecież nie ma żadnych wątpliwości co do tego, że sześciopak na brzuchu to domena atrakcyjności.

Istnieje wiele różnych ćwiczeń, które w mniejszym lub większym stopniu angażują mięśnie brzucha. Ich skuteczność jest bardzo zróżnicowana. Warto mieć jednak świadomość, że aby osiągnąć wymarzone rezultaty – musimy korzystać z całego zestawu ćwiczeń. Opieranie swojego treningu na jednym/dwóch ćwiczeniach, z całą pewnością mocno ogranicza efektywność treningu.

W związku z powyższym, przygotowaliśmy zestawienie 5 najlepszych ćwiczeń, których realizacja przyczyni się do poprawy kondycji i wyglądu Twojego brzucha. Jesteś gotowy/a na to wyzwanie? No to zaczynajmy!

# 1. Popularne „brzuszki”

Brzuszki to ćwiczenie, które zna niemal każdy. Choć co do jego efektywności pojawiają się różne opinie, to według redakcji naszego serwisu – brzuszki powinny stanowić podstawę planu treningowego każdego, kto chce wyszczuplić brzuch.

Brzuszki pozwalają bardzo szybko wzmocnić mięśnie brzucha. Konsekwencją tego będzie możliwość realizacji coraz to intensywniejszych treningów.

Warto mieć jednak świadomość, że w początkowej fazie treningów – napotkamy na bolesne zakwasy. Nie mniej jednak – z całą pewnością warto!

# 2. Unoszenie nóg w leżeniu na plecach

Unoszenie nóg w leżeniu na plecach to ćwiczenie, dzięki któremu zadbamy zarówno o dolną, jak i górną część mięśni naszego brzucha. Należy je wykonywać na równym, stabilnym podłożu. Ręce powinny być umieszczone na podłodze (wzdłuż ciała). Nogi unosimy wysoko, aż do uzyskania kąta 90 stopni (względem klatki piersiowej). Zarówno unoszenie nóg, jak i ich opadanie powinno przebiegać powoli. Ruch musi być kontrolowany i spokojny.

Ćwiczenia sugerujemy wykonywać w długich seriach (minimum 3-4) po kilka powtórzeń (w zależności od naszych możliwości).

# 3. Nożyce w leżeniu

Nożyce w leżeniu to kolejne popularne ćwiczenie, które powinno znaleźć się w naszym planie treningowym. To doskonały sposób na wzmocnienie mięśni brzucha i spalanie tkanki tłuszczowej. Nożyce w leżeniu wykonujemy w seriach po kilka powtórzeń.

Ćwiczenie to polega na uniesieniu nóg, a następnie zmianie ich położenia, przypominającego cięcie nożyczkami, tj. lewą nogę kierujemy w prawo, a prawą nogę – w lewo. Ćwiczenie najlepiej wykonywać na czas, tj. przez określoną liczbę sekund.

Uwaga! Kąt uniesienia nóg względem podłoża powinien być możliwie ostry. Nogi powinny znajdować się minimalnie nad podłożem. Wówczas efektywność ćwiczenia będzie najwyższa.

#. 4. Rowerek

Ćwiczenie rowerek, bynajmniej nie oznacza jazdy na rowerze. To forma treningowa, która imituje jazdę na rowerze w leżeniu na plecach. Wystarczy unieść nogi, a następnie zacząć naśladować ruch kręcenia pedałami.

Dla zwiększenia intensywności i skuteczności ćwiczenia można nieco unieść tułów.

# 5. Aeroby

W zestawieniu najlepszych ćwiczeń na płaski brzuch nie mogło zabraknąć miejsca dla aerobów. Ćwiczenia aerobiczne to ćwiczenia tlenowe, które przyczyniają się do zmniejszenia tkanki tłuszczowej w całym organizmie, w tym w okolicach brzucha.

Do najpopularniejszych ćwiczeń aerobowych zaliczamy:

  • jazdę na rowerze (stacjonarnym, klasycznym)
  • bieganie
  • pływanie

W zasadzie, trening aerobowy może przybierać dowolną formę, istotne jest jednak to, aby spełniał kilka kluczowych zasad, tj.:

  • zasada intensywności treningu – trening powinien być realizowany z intensywnością na poziomie około 3/4 tętna maksymalnego
  • zasada długości treningu – aeroby powinny być realizowane przez 30-45 minut. Krótszy czas sesji treningowej może sprawić, że nie dojdzie do pobierania energii z materiału zapasowego, tj. spalania tkanki tłuszczowej
  • zasada regularności – tylko i wyłącznie regularna realizacja aerobów przynosi określone rezultaty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *